Walvissen spotten - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van José - WaarBenJij.nu Walvissen spotten - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van José - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

12 Juli 2015 | IJsland, Reykjavik

Half drie klaarwakker. Op zich klopt dat wel met de normale tijd dat de wekker gaat, want het is hier twee uur vroeger, maar toch. Eerst ontbeten en daarna meteen naar de kade, want we gaan vanmorgen walvissen spotten. Van 9.00 uur tot bijna half één zijn we onderweg geweest en hebben diverse walvissen kunnen spotten. Het was vandaag een bijzonder zonnige en heldere dag en wel 15 graden, al is het op het water natuurlijk flink kouder. Toch in het gezicht verbrand, want de rest was bedekt. Vanaf de boot geluncht in een visrestaurantje. In de middag naar de dierentuin gewandeld, maar hebben toch gekozen voor de botanische tuin en wat parken aan de rand van Reykjavik. Het avondeten bij een Argentijns restaurant genuttigd, maar de T-bone, beef en lamb waren uitverkocht. Er was dus niets Argentijns te krijgen. Ze hadden alleen nog vis. Nu wilden we al in het beroemde visrestaurant eten, maar helaas zaten die vol, maar vis hier was te eten, maar geen streling van de tong. Daarna nog een avondwandeling gemaakt. Mijn wandelschoenen geruild tegen een paar schoenen van iemand die ze harder nodig had dan ik (zie foto).

Tags: Walvissen