Via Kopenhagen weer thuis - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van José - WaarBenJij.nu Via Kopenhagen weer thuis - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van José - WaarBenJij.nu

Via Kopenhagen weer thuis

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

29 Juli 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Nu hadden we expres een auto gehuurd met volledige verzekering om gezeur over een krasje te voorkomen. Het is namelijk onmogelijk om ieder krasje te beschrijven. We hadden echter een vrijwel nieuwe auto mee gekregen en waarschijnlijk heeft iemand zijn deur tegen “mijn” deur gezet, want er zat een krasje op de linker achterdeur. Bij het terugbrengen werd dit uiteraard gezien en konden we dokken. Een vrije machtiging op de creditcard, anders zouden we niet naar het vliegveld gebracht worden. Die verzekering zou via een tussenpersoon aan en daar moesten we ons geld maar weer terughalen. Thuis bleken er al twee bedragen van de creditcard afgeschreven te zijn van ruim 500 euro. De schade is bij de tussenpersoon ingediend, maar nog niets gehoord. Afwachten maar. We waren op tijd voor het vliegtuig. Doordat bij de boeking al wat fout was gegaan moesten we via Kopenhagen terugvliegen. Ach, het kan erger. We hadden toch alleen handbagage, dus we waren vrij om te gaan en staan waar wij wilden. Keurig op tijd voor de volgende vlucht naar Schiphol. Alles was ingeladen, maar er moest nog iets gecontroleerd worden en daarna zou de airco aangaan en konden we vertrekken. Het duurde en het duurde en het was knap benauwd in het vliegtuig. Uiteindelijk kregen we te horen dat het mankementje niet op te lossen was en we naar een ander vliegtuig moesten. Na nog enige tijd kwam er een bus aan en mochten we eindelijk het vliegtuig uit. Bagage uitladen en met de bus naar een vliegtuig aan de andere kant van het vliegveld. Daar moest nog kerosine in en de levensmiddelen moesten nog aangeleverd worden. Ook de bagage kwam aangereden en werd ingeladen. Heel leuk om dat allemaal te zien, maar wij zaten met zijn allen in één afgesloten bus en het was daar aanzienlijk warmer dan op IJsland. Ook daar kwam weer een eind aan en konden we in dat vliegtuig stappen. We vertrokken uiteindelijk later dan we in Nederland aan zouden komen. Met als logisch gevolg dat we heel laat aankwamen, terwijl er nog ruim twee uur gereden moest worden. Lekker hoor als je de volgende dag moet werken. Maar ach, slapen lukt niet, het hoofd zit nog vol met mooie herinneringen.