IJsschotsen en visdieven - Reisverslag uit Höfn, IJsland van José - WaarBenJij.nu IJsschotsen en visdieven - Reisverslag uit Höfn, IJsland van José - WaarBenJij.nu

IJsschotsen en visdieven

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

20 Juli 2015 | IJsland, Höfn

Vandaag een korte reis naar het volgende hotel, omdat er geen hotels meer beschikbaar waren in het gebied waar wij nog dingen wilden bezichtigen. Gelukkig was onze kamer al gereed, zodat wij direct door konden gaan naar de ijsschotsen. In het Jökulsárlón liggen allemaal ijsschotsen die afkomstig zijn van de gletsjer Vatnajökul. Dit gebied wordt ook wel glacial Lagoon genoemd. Het was onze bedoeling om met een boottocht mee te gaan en de ijsschotsen van dichtbij te bekijken, maar toen we er eenmaal waren konden we ze al aanraken en besloten op land te blijven. Bovendien was de visdief daar veelvuldig aanwezig en konden we daarvan leuke opnamen maken. Op een gegeven moment bleef een visdief schreeuwend boven de mensen voor ons hangen. Dat kan maar één ding betekenen, er is een jong in de buurt. We zagen het jong verscholen zitten in het gras. (foto) De ijsschotsen in het water langs de doorgaande weg, dus zeker de moeite waard om even te pauzeren.