Papegaaiduiker - Reisverslag uit Ísafjörður, IJsland van José - WaarBenJij.nu Papegaaiduiker - Reisverslag uit Ísafjörður, IJsland van José - WaarBenJij.nu

Papegaaiduiker

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

15 Juli 2015 | IJsland, Ísafjörður

We zijn vandaag verder naar het noorden gereisd en hebben 600 km afgelegd. Dit voornamelijk over gravelwegen, zodat we pas om 21.00 uur in ons hotel aankwamen. Restaurants zijn hier alleen tot 21.00 uur open ( en beginnen meestal pas om 19.00 uur), dus een vismaaltijd zat er niet meer in, maar de patat met cheeseburger smaakte ook best. We zijn de dag begonnen met zeehonden spotten. Het waren er niet veel en lang niet zo aan mensen gewend als op de Galapagos, maar we hebben ze wel gevonden. Handig als je een beetje weet hoe die dieren leven, zodat je kan inschatten waar ze kunnen zitten. Dat gold ook voor het spotten van de papegaaiduiker die middag. Onderweg hebben we een uitstapje gemaakt naar Latrabjarg, omdat daar de papegaaiduikers zitten. Er is een grote rotswand waar ook de drieteenmeeuw en de andere soorten broeden, maar daar zat hij niet tussen. De papegaaiduiker broedt in diepere spleten en die zagen we in een andere wand. Gewoon rustig wachten en dan komen ze vanzelf tevoorschijn. Het resultaat was een aantal fantastische opnamen.